søndag 18. august 2013

Verdt et forsøk...

Ja, det hender jeg våger meg inn på ting jeg aldri har gjort før! 

Er du av dem som irriterer deg over de små fluene som går helt opp i ansiktet på deg, og som er nesten umulig å få knekken på? Hos meg er det basilikumplanten i stuen som har dem med seg.

Jeg har forsøkt ulike løsninger for å bli kvitt dem. F.eks. fluepapir i vinduet, noe "klistre-plast" med lukt som lokker dem til seg og diverse annet. Noe av det virker litt, men er så dyrt å kjøpe at det er en vits.

Så en dag jeg satt med broderiene mine og fluene surret rundt meg, gikk jeg lei. Frem med nettbrett og søke: "Hvordan lage fluepapir"! Og vips dukket det opp flere nettsteder med tips... Bl.a. make-your-own-sticky-fly-paper

Veien var kort til kjøkkenet, hvor honning, sukker og vann ble kokt sammen, og papir/papp dynket. Luktet godt gjorde det også! ;) Så var det bare å vente til de fikk dryppet av seg...





Bare så det er sagt, de dryppet en hel del ned på tørkepapiret under dem. Og etter jeg fikk dem på plass i stuen/kjøkkenvindu er INGEN fluer fanget av dem!!! SUKK.

Hvis jeg skal prøve igjen, så skal de i hvert fall ligge lenger i søt-laken, og jeg skal sørge for at alle har tørkepapir under seg når de henger rundt om..

De tynne papirene har fortsatt mye av "klisteret" på seg etter to uker (mens pappen funket ikke og gikk rett i bosset!). Jeg har altså IKKE funnet løsningen (den med stor L). :(


Beni tries new things...
This is me, trying to get rid of those little flies that usually stay by the flowerpots in my windowsill. Found some tips online on how to make your own flypaper, but sadly, the result was unsuccessful.. :(

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar